Statusy zamówień

Statusy zamówień to narzędzie umożliwiające nadzór całego procesu zamówienia.

Podstawowe statusy zamówień:

Otwarte - zamówienie zostało przyjęte, (jest automatycznie przypisywany natychmiast po złożeniu zamówienia).

Czeka na płatność - zamówienie sprawdzone przez operatora, ale nie zostało opłacone. Zamówienie zostanie przekazane do dalszej realizacji po zaksięgowaniu lub potwierdzeniu przelewu.

Opłacone - opłata już otrzymana i po sprawdzeniu przez operatora zamówienie zostanie przekazane do realizacji.

Potwierdzone - zamówienie zostało potwierdzone przez operatora i przekazane do realizacji. Oczekiwanie na dostawę w określonym terminie.

Zrealizowane - zamówienie zostało dostarczone do odbiorcy.

Anulowane - zamówienie zostało anulowane, (nie było opłacone w terminie, lub zostało anulowane przez klienta).

Dodatkowe statusy:

Weryfikacja - może być nadany automatycznie, jeżeli wystąpił błąd pod czas płatności przez systemy płatnicze, albo realizacja Twojego zamówienia została wstrzymana przez operatora w celu weryfikacji danych.

Nieudane - wystąpił błąd podczas płatności. Przez pomyłkę środki mogą być spisane z konta Klienta. Status "Nieudane" zmienia się operatorem na "Weryfikacja", po czym płatność jest weryfikowana. Jeśli pieniądze nie zostały pobrane z rachunku Klienta, status zmienia się na "Czeka na płatność", jeśli pobrane — zlecenie zostaje przekazane do realizacji.

Zwrócone - status przypisany do zamówienia po zwrocie kosztów (jeśli klient anulował zamówienie).